11 Kasım 2007 Pazar

mrp-erp-PLANLAMA

ÜRETİM VE LOJİSTİK PLANLAMA TEKNİĞİ

TRAINER: CAHİT GÜNAYDIN

PROĞRAM İÇERİĞİ

® Üretim Yönetimi ve Üretim Lojistiği, Kod ve Kavramları

· Programlama

o Üretim Tarafında Programlama

· MRP ( Material Requirements Planning – Malzeme Kaynakları Planlaması )

· MRP II ( Manufacturing Requirements Planning – İmalat Kaynakları Planlaması )

· FMS ( Flexible Manufacturing Systems – Esnek Üretim Sistemleri )

· OPT ( Optimal Manufacturing Techniques – Optimal Üretim Teknikleri )

· JIT ( Just in Time – Tam Zamanında Üretim / Sıfır Stoklu Üretim )

· TQM ( Total Quality Management – Toplam Kalite Yönetimi )

· Pazarlama Tarafında Programlama

o DRP (Disribution Resource Planning – Dağıtım Kaynakları Talepleri Planlama Sistemi )

o CCM ( Customer Connectivity Marketing – Tüketici Bağlantılı Pazarlama )

o LRP ( Lojistical Resource Planning – Lojistik Gereksinmeler Planlaması )

o EDI ( Electronic Data Information – Elektronik Veri Alışverişi )

· ERP ( Enterprise Resource Planning – Kurumsal Kaynak Planlaması )

® Lojistik ve Üretim Planlama

· Şirketlerde Üretim Planlamasının Yeralma Nedenleri

· Üretim Planlamasında Uyulması Gereken Prensipler

· Üretim Planlamada Temel Alternatifler

· Koruyucu Bakım ve Üretim Planlama

· Ergonomi

· Üretim Planlamada Engelleyici Faktörler

· Üretim Planlama Modülleri ve Yönetimi

o MRP ( Malzeme İhtiyaç Planlaması ) ve Ürün Ağacı

o Ürün Konfigürasyonu Mantığı

o İhtiyaç Planlama

o MPR Net İhtiyaç Planlama Yöntemi

o Lojistikte MRP ve MRP II

o İş Planı

o Terminleme

o Kapasite Planlaması

o Planlama Stratejileri

o MRP II Planlama Düzeyleri

o Üretim Programı Genel Akışı

· JIT ( Tam Zamanında Üretim )

o Tam Zamanında Üretimin Doğuşu

o JIT Üretim Sisteminin Bir Alt Sistemi Olarak KANBAN

o JIT Stok ve Satınalma Sistemleri

o JIT Performans Ölçüleri

o JIT Üretim Sisteminde Maliyet Akışı

o The Intelligent Supply Chain – JIT

®

Hiç yorum yok: