11 Kasım 2007 Pazar

SÜREÇ YÖNETİMİ

TRAINER : CAHİT GÜNAYDIN
SÜREÇ YÖNETİMİ

İŞ SÜREÇLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ VE YENİDEN TASARIMI

AMAÇ

Süreç yapılandırma ve iyileştirme yoluyla: Operasyonel verimsizlikleri gidermek, Maliyetleri azaltmak, Rekabet gücünü artırmak,Ürün hatalarını azaltmak.Küresel rekabet ortamında hayatta kalabilme ve piyasa taleplerine hızlı çözümler üretmenin temel koşulu rekabet dinamiklerine sahip olmaktır. Bu rekabet dinamiklerin inin en önemlilerinden biri ise iş yapış tarzındaki farklılaşmadır. Amacına uygun iş süreç tasarımları sayesinde müşteri İstek ve beklentilerine cevap veren ürünler üretilir, üretim maliyetleri azaltılır, operasyonel verimsizlikler giderilir, çalışma motivasyonu artırılır ve bunların doğal sonucu olarak finansal göstergelerde olumlu yönde gelişmeler sağlanır.Özellikle müşteri taleplerinin giderek artması firmaların iş yapış tarzını gözden geçirmesi ve teknolojiyi daha etkin ve yaygın kullanması sonucunu doğurmaktadır.Tüm bu gelişmeler firmaların faaliyet alanlarına giren konulardaki işleri tekrar sorgulamaya sevketmekte ve "daha iyi nasıl yaparım?" sorusu üzerine yoğunlaşmasına neden olmaktadır.


İÇERİK

İş süreçlerinin yapılandırılması 6 ana adımdan oluşmaktadır:1. Sorunlu alanların tespit edilmesiBu adımda müşteri istek ve beklentileri dikkate alınarak problemli alanlar firma çalışanları ile yapılan workshoplar ve müşteri geribildirimleri doğrultusunda tespit edilir. 2. Süreç adımlarının belirlenmesiTespit edilen problemli alanlardaki süreçlerin ve faaliyetlerin adımları belirlenir.3. Süreç analiziSüreç iyileştirme teknikleri yardımıyla süreçlerde yaşanan problemlerin kaynağına inilerek kök neden tespit edilmeye çalışılır.4. Süreç iyileştirmeProblem Kaynağının ortadan kaldırılmasına yönelik önerilen hedef yapılar alternatifli olarak ortaya konulur ve firma yönetimi ile paylaşılır. 5. DokümantasyonÖnerilen yeni iş yapış tarzında, firma yönetimi ile mutabakat sağlanmasını müteakip süreçler dokümante edilerek yürürlüğe girer. 6. Uygulama etkinliğinin takibiYeni iş yapış tarzının uygulamaya girdikten sonraki performansının takip edilmesi ve gerekli önlemlerin alınması Konusunda gerekli destek sağlanır.SÜREÇ YÖNETİMİ İLE Sağlanacak faydalar
Müşterinin sesi ile sürecin sesi arasında ahengin sağlanması
Süreçlerin kritik kontrol noktalarının bilinmesi ve performansının ölçümlenmesi
Süreç maliyetlerinin takip edilebilmesi
Sürekli iyileştirme alt yapısının oluşturulması
Yönetimde liderlik ve şeffaflık ilkelerinin hayata geçirilmesi
Operasyonel verimsizliklerden kaynaklanan maliyetlerin azaltılması
Çalışan memnuniyetinin artması
Sunulan hizmet ve ürün kalitesinin sürekli artma
Masrafların azalması
Sorunlu alanların tespit edilmesi
Süreç adımlarının belirlenmesi
Süreç analizi
Süreç iyileştirme
Dökümantasyon ve uygulama
Uygulama etkinliğinin takibi

KİMLER KATILMALI: ORTA KADEME YÖNETİCİLER, MÜHENDİSLER, SÜREÇ İÇİNDEKİ HERKES

Hiç yorum yok: