11 Kasım 2007 Pazar

www.danisak.com İSTANBUL-İTALYA

KURUMSAL GELİŞİM PROGRAMI

sn. İNSAN KAYNAKLARI YETKİLİSİ ,KURUMSAL EĞİTİM SORUMLUSU

Kurumsal gelişim program Tasarımı TRAINER Cahit Günaydın tarafından yapılmış
Ülkemizin MARKA eğitim şirketleri organizasyonlarında;
Erdemir,Vestel,Dyo,Bosch,Türk Traktör,Otokar,İpek iş, Pınar süt, Güral Porselen gibi iso 500 Firmalarında başarı ile Uygulanmıştır.

Teori,iş yaşamından gerçek örnekler,kurum iş problemlerine göre özel uygulamaları eğitim -KURUMSAL GELİŞİM-toplantısında birleştirerek ,ekip sinerjisi yaratmak, verimlilik sağlamak kişisel misyonumdur.

AK MÜHENDİSLİK & DANIŞMANLIK LTD. İTALYA merkezli uluslarası çalışan bir firmadır.

Katılımcı anketleri ve in house training ref.dosyamızı göndermek üzere şirket adresinizi göndermenizi bekliyoruz.
saygılarımla

Cahit Günaydın
direk iletişim:0532 356 23 81
AK MÜHENDİSLİK &DANIŞMANLIK LTD.ŞTİ.-İSTANBUL


EĞİTİM MODÜLLERİNİN ADI

1- ÜRETİM PLANLAMA TEKNİKLERİ

2- 5 S ENDÜSTRİYEL DİSİPLİN TEKNİKLERİ

3- PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ-8D-Q7-

4- SPC - İSTATİSTİK PROSES KONTROL TEKNİKLERİ

5- MALİYET DÜŞÜRME TEKNİKLERİ

6- FMEA-TEKNİK RİSK ANALİZİ

7- DUYGUSAL ZEKA ODAKLI PROJE YÖNETİMİ

8- SİX SİGMA SİSTEMİ

9- ARGE VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİNDE İNOVASYON TÜRLERİ

10- KAİZEN VE YALIN DÜŞÜNCE

11-SÜREÇ YÖNETİMİ VE İYİLEŞTİRME

12-KURUMSAL YÖNETİŞİM VE AİLE ANAYASASI


CAHİT GÜNAYDIN
TRAINER

http://www.hcgunaydin.blogspot.com

mrp-erp-PLANLAMA

ÜRETİM VE LOJİSTİK PLANLAMA TEKNİĞİ

TRAINER: CAHİT GÜNAYDIN

PROĞRAM İÇERİĞİ

® Üretim Yönetimi ve Üretim Lojistiği, Kod ve Kavramları

· Programlama

o Üretim Tarafında Programlama

· MRP ( Material Requirements Planning – Malzeme Kaynakları Planlaması )

· MRP II ( Manufacturing Requirements Planning – İmalat Kaynakları Planlaması )

· FMS ( Flexible Manufacturing Systems – Esnek Üretim Sistemleri )

· OPT ( Optimal Manufacturing Techniques – Optimal Üretim Teknikleri )

· JIT ( Just in Time – Tam Zamanında Üretim / Sıfır Stoklu Üretim )

· TQM ( Total Quality Management – Toplam Kalite Yönetimi )

· Pazarlama Tarafında Programlama

o DRP (Disribution Resource Planning – Dağıtım Kaynakları Talepleri Planlama Sistemi )

o CCM ( Customer Connectivity Marketing – Tüketici Bağlantılı Pazarlama )

o LRP ( Lojistical Resource Planning – Lojistik Gereksinmeler Planlaması )

o EDI ( Electronic Data Information – Elektronik Veri Alışverişi )

· ERP ( Enterprise Resource Planning – Kurumsal Kaynak Planlaması )

® Lojistik ve Üretim Planlama

· Şirketlerde Üretim Planlamasının Yeralma Nedenleri

· Üretim Planlamasında Uyulması Gereken Prensipler

· Üretim Planlamada Temel Alternatifler

· Koruyucu Bakım ve Üretim Planlama

· Ergonomi

· Üretim Planlamada Engelleyici Faktörler

· Üretim Planlama Modülleri ve Yönetimi

o MRP ( Malzeme İhtiyaç Planlaması ) ve Ürün Ağacı

o Ürün Konfigürasyonu Mantığı

o İhtiyaç Planlama

o MPR Net İhtiyaç Planlama Yöntemi

o Lojistikte MRP ve MRP II

o İş Planı

o Terminleme

o Kapasite Planlaması

o Planlama Stratejileri

o MRP II Planlama Düzeyleri

o Üretim Programı Genel Akışı

· JIT ( Tam Zamanında Üretim )

o Tam Zamanında Üretimin Doğuşu

o JIT Üretim Sisteminin Bir Alt Sistemi Olarak KANBAN

o JIT Stok ve Satınalma Sistemleri

o JIT Performans Ölçüleri

o JIT Üretim Sisteminde Maliyet Akışı

o The Intelligent Supply Chain – JIT

®

5 S

5 S ENDÜSTRİYEL DİSİPLİN TEKNİKLERİ

TRAINER: CAHİT GÜNAYDIN

AMAÇ

Olumlu etkiler yaratacak bir çevre oluşturmak için sıradan bir temizlik operasyonu yerine genel düşünce yapısını değiştirmeye yönelik 5 adımlı bir eyleme ihtiyaç vardır.
Bu eğitimin sonunda katılımcılar adımda temizlik, tertip ve düzen sağlamanın gereklerini açıklayabileceklerdir.


İÇERİK

Niçin 5S?
5S temelleri
5S uygulamalarında karşılaşılan itirazlar
5S’ in sağlayacağı yararlar (çalışana, işletmeye)
1. Temel: organizasyon
Kırmızı etiket eylemi
2. Temel: düzenlilik
Uygun konumların belirlenmesi
Konumların tanımlanması
3. Temel: temizlik
Temizliği uygulama
Temizlik denetimi
4. Temel: standartlaştırma
Standartlaştırma aşamaları
Önleme
5. Temel: disiplin
Gerekli koşullar
Karşılıklı roller
Araç ve yöntemler
Uygulama ile ilgili ipuçları

SÜRE

1 GÜN
UYGULAMA YÖNTEMİ

Seçilecek bir çalışma yerinde; mevcut durum incelenecek, nesneler çalışma düzenine uygun biçimde yeniden düzenlenecektir.
ÖN KOŞUL

Yöneticilerin verimlilik artırma teknikleri eğitimi almış olması
ÖN HAZIRLIK

Mevcut durum tespiti için kamera / dijital fotoğraf makinesi, çekim yapacak kişi
Pano
Ortamdan uzaklaştırılamayacak gereksiz nesnelerin üzerini örtmek için büyük örtüler, brandalar
5S uygulaması yapılacak atölyenin ayırma alanlarının hazırlanması
Atölyede bakımı yapılabilecek ekipmanı yerleştirebileceğimiz raflı/masalı bir alan
Bakım için dışarıya gönderilecekleri yerleştirebileceğimiz raflı/masalı bir alan
Sık kullanılmayan bakımlı nesneleri yerleştirebileceğimiz raflı depo alanı
Atölyenin sınırlarını, yollarını, girdi ve çıktı alanlarını gösterir yerleşim planı
Alanları ayırmada kullanılacak zincir ve direklerin hazır bulundurlması
Geri dönüşümlü atık toplama yeşil torbalı kutuları (kağıt, cam, plastik, metal hurda-fire)
Her katılımcıya 1 denetim formu, 1 tutanak, 5 renkli etiket olacak şekilde evrak çoğaltma

Q7-Seven Tools

Q7 SEVEN TOOLS
Problem Çözme Teknikleri
TRAINER: CAHİT GÜNAYDIN
Amaç :

Şirket içindeki tüm çalışanların ekip halinde katılımıyla, mevcut ürün ve proseslerdeki kalite ve verimlilik problemlerini sürekli iyileştirme olarak çözümlemek ve şirketin rekabetçi durumunu devam ettirmek; Katılımcıların, problemlere sistematik yaklaşma ve ekip çalışmasına yatkınlığını geliştirmek.

İçerik :

Problemin tanımlanması ve ekibin belirlenmesi
Problemin boyutunun ortaya konması
Geçici önlemlerin belirlenmesi ve uygulanması
Olası sebeplerin belirlenmesi
Olası sebeplerin doğrulanma önceliklerinin belirlenmesi
Olası sebeplerin doğrulanması ve asıl sebeplerin tespiti
Olası çözümlerin belirlenmesi
Çözümlerin analizi ve seçimi
Çözümün planlanması ve yaşama geçirilmesi
Sonuçların değerlendirilmesi ve gerekli düzeltmeler
Standartlaştırma
Sunuş ve kutlama

Kullanılan Araçlar:

Akış şeması, Beyin fırtınası, Sebep-Sonuç diyagramı, Pareto analizi, gruplandırma, dağılma diyagramı, histogram, zaman şeridi, veri toplama.

Katılımcı Profili :

Tüm çalışanlar

Süre : 1 gün

Not : Şirketinde en az üç yıl çalışmış olmak gerekmektedir.

SPC

İstatistiksel Proses Kontrolu (SPC)

TRAINER: CAHİT GÜNAYDIN

Amaç :

Bütünsel Kalite Yönetiminin çok önemli ve etkili metodlarından biri olan, proseslerin iyileştirilmelerinde istatistiksel teknikler kullanılarak, değişkenlik analizlerinin yapılması yoluyla iyileştirme faaliyetlerinde bir araç olarak "İstatistiksel Proses Kontrolu" tekniğini uygulamalı olarak aktarmak.

İçerik :

Bütünsel kalite yönetiminde İPK'nın yeri ve önemi
İPK metodolojisi
Temel istatistik bilgileri
Değişkenlik, normal dağılım, normal dağılım parametreleri
Örnekleme, histogram
Kontrol çizelgeleri (Xort-R, Xort-s, XmR, p, np, c, u çizelgeleri)
Proses yeterliliği analizi
Makina yeterliliği analizi
Taguchi yaklaşımı
Çok sayıda alıştırma ve uygulama örneği

Katılımcı Profili :

Kalite, Üretim, Teknik Hizmetler, Satınalma, Malzeme, Ürün Geliştirme (Ar-Ge) departmanlarında çalışan mühendis ve orta kademe yöneticiler, Hizmet sektöründe çalışan orta kademe yöneticiler

Süre : 1 gün

MALİYET ANALİZ SİSTEMİ

BS 6143-QUALTY COST

TRAINER: CAHİT GÜNAYDIN

MALİYET ANALİZ SİSTEMİ

Amaç :

Şirket faaliyetlerinde ortaya çıkan başarısızlık maliyetleri rekabette en önemli engeldir.
Gerek başarısızlık maliyetlerinin gerekse katma değeri olmayan faaliyetlerin belirlenerek, önleme ve değerlendirme maliyetlerine önem vererek ortadan kaldırılmaları mümkündür.
Böylece, şirketin rekabetçi olabilmesinin yanısıra, kârlılığı da artacaktır. Eğitimin amacı katılımcıların, şirket içerisinde ortaya çıkan başarısızlıkları görebilme ve izlemelerle onları ortadan kaldıracak iyileştirme faaliyetleri konusunda bilgi ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır.

İçerik :

maliyetinin önemi
maliyet programının oluşturulması
maliyetleri ve sınıflarının belirlenmesi
maliyet unsurlarının tanımlanması
Önleme maliyetleri
Değerlendirme maliyetleri
İç başarısızlık maliyetleri
Dış başarısızlık maliyetleri
Kalite maliyetlerinin raporlanması
Kalite maliyet göstergeleri
Kalite maliyet prosedürü ve hesaplama talimatı
Sistemin yaygınlaştırılması
Sürekli iyileştirme

Katılımcı Profili :

Muhasebe ve kalite güvence sorumluları, orta kademe ve diğer yöneticiler

Süre : 1 gün

Not : Şirketinde en az üç yıl süreyle çalışmış olmak, Problem Çözme Teknikleri seminerine katılmış olmak gerekmektedir.

FMEA

FMEA - FAILURE MODE AND EFFECTS ANALYSIS HATA MODU VE ETKİLERİ ANALİZİ

trainer : CAHİT GÜNAYDIN

KATILIMCI PROFİLİ:ÜRETİM, TASARIM , ARGE,METOD ,PLANLAMA DEPARTMANINDA ÇALIŞAN TEKNİK KADRO VE YÖNETİCİLERİ, RİSK YÖNETİM TEKNİĞİNE İLGİ DUYAN HERKES

SÜRE: 1 GÜN

TEKNİK RİSK YÖNETİM EĞİTİM AMACI:

FMEA çalışmaları ile; gerek ürün, gerekse proses aşamalarında yüksek potansiyel risk taşıyan operasyon adımları incelenerek, önleyici faaliyetler geliştirilmek suretiyle, söz konusu riskler azaltılmaya
çalışılır.
FMEA metodları özellikle kalite sisteminin; kalite sistemi, ürününgerçekleştirilmesi ve tasarım kontrolü, tasarım girdileri bölümlerinde hata önlemeye dayalı sistematiği oturtmak üzere kullanılan yöntemlerden
birisi olarak yer almaktadır.

EĞİTİMİN HEDEFİ

Eğitimin hedefi; katılımcılara hataların oluşma öncesi meydana gelebilme risklerini değerlendiren bir metod olan FMEA uygulamaları hakkında gerekli bilgilendirmenin yapılması ve örneklerle konunun pekiştirilmesinin sağlanmasıdır.

EĞİTİMİN İÇERİĞİ

FMEA'in anlamı, tipleri, farklılıkları, uygulama alanları, uygulama zamanları ve faydaları
Uygulama
Değerlendirme ve yorumlar
Öneriler

EĞİTİM YÖNTEMİ

Eğitim esnasında katılımcılarla çok yönlü bir fikir alışverişi ortamı kurulması hedeflenecek, uygulama alanları ile ilgili konularda görüş ve deneyim paylaşımı yapılması sağlanacaktır.

Sunuş bilgisayara bağlı yansı cihazı ile gerçekleştirilecek, anlatılanlargerçek öyküler, yeni yayınlarla ilgili güncel haberler, alıntılar veuygulamalarla desteklenecektir.

Eğitim esnasında , sektördeki uygulamalardan alıntılarla yoğun
örneklendirmeler gerçekleştirilecektir.

Eğitimin sonunda 'Katılımcı Sertifikası' verilecektir.

PROJE YÖNETİMİ

trainer: cahit günaydın

PROJE YÖNETİMİ

Katılımcı Profili:Mühendis,Orta ve Üst Kademe Yönetici ve Proje Ekip Üyeleri

SEMİNERİN AMACI:

Artan rekabet karşısında gereken esnekliği gösterebilmek,yaratıcılığı ve matris organizasyonun öğrenme etkinliğini arttırmak için kullanılan proje yönetimini katılımcılara aktarmak,projelerde görev alanların bir proje ekibinin başarısında rol dağılımını öğrenmelerini ve gannt şeması,pert diyagramı gibi teknikleri en verimli biçimde kullanarak sonuca ulaşabilmelerini sağlamaktır.

SEMİNER KAPSAMI:

· Proje Yönetiminin gelişimi
· Proje Yönetiminin sekiz boyutunun incelenmesi: maliyet analizi,risk analiz,kalite standartlarının saptanması,zaman yönetimi,iletişim,yasal ve teknik kısıtlar,satınalma sözleşmeleri,planlama teknikleri
· Üst yönetiminin proje seçim ve koordinasyonu
· Proje Yöneticisi ve ekip seçimi
· Sık rastlanan proje yönetim sorunları
· Proje planlama ve matris organizasyon yapısal analizi
· Proje ekip yönetimi ve liderlik
· Proje toplantıları
· Duygusal zeka odaklı yaklaşımın proje başarındaki rölü
· Çatışma yönetimi
· Kontrol ve raporlama
· İş sonuçlarının katkısı: case study ler ile kavramların anlaşılması,uygulamalı workshoplar ile pekişmesi sağlanacaktır.

Six Sigma

TRAINER: CAHİT GÜNAYDIN
ALTI SIGMA

6 SİGMA TEMEL BİLİNÇLENDİRME SEMİNERİ


AMAÇ:

Altı Sigma Metodolojisi hakkında bilgi almayı amaçlayan kişi ve kuruluşların üst ve orta kademe yöneticilerinin katılması beklenilen bir bilinçlendirme eğitimidir.Altı Sigma konusunda popüler yaklaşımlarla hazırlanmış kitap ve makalelerde Altı Sigma Metodolojisi’nin çok faydalı olduğu anlatılmasına karşın, metodolojinin içeriği ve nasıl uygulanacağı konularında yeterli düzeyde açıklayıcı bilgilere ulaşılamamaktadır.Kalite evriminin ulaştığı en son noktalarda bulunan metodoloji hakkında,merak edilen her türlü sorulara cevap verebilecek bu programa, özellikle yönetici ve kalite çalışanlarının katılarak, metodolojiyi tanımaları beklenmektedir.

İÇERİK:

Altı Sigma metodolojisinin nasıl başladığı ve yayıldığı hakkında kısa bir bilgi verildikten sonra, metodolojinin genel felsefesi, müşteri, kalite ve maliyet yaklaşımı, toplam süreç verimliliği gibi kavramlar üzerinde durulacaktır.Hataların kaynağı olan değişkenlikler, değişkenlik kaynakları ve maliyetleri ile Altı Sigma Metodolojisinin bu değişkenlikleri yok edebilmek için kullandığı araçlar hakkında bilgi verilerek, uygulama örnekleri paylaşılacaktır.ltı Sigma Metodolojisinin uygulanması amacı ile izlenecek değişik yaklaşımlar ve stratejiler hakkında bilgiler ve uygulama sonuçları aktarılarak, kritik başarı faktörleri tartışmaya açılacaktır.SONUÇ: Katılımcılar operasyonal verimlilikte mükemmelliğe ulaşabilmek için kullanılacak teknikler konusunda temel bir bilgi seviyesine sahip olmaları seminer sonunda sağlanacaktır.

KİMLER KATILMALI:

Üst ve Orta Kademe Yöneticiler, Kalite Yöneticileri, Kalite ve Üretim Mühendisleri.

SÜRE:1 GÜN

INOVASYON

TRAINER: CAHİT GÜNAYDIN

TEKNOLOJİ VE INOVASYON YÖNETİMİ

AMAÇ

Bir şirketin teknolojik yapısı ,uygulama başarısının temel kaynağı olmasının yanısıra, kar ve şirketin büyümesinde de büyük bir önem taşır.Firmaların sahip olduğu ortalama sektörel teknoloji yapısı, ülkenin rekabet gücünü belirleyen bir faktör haline gelir. Şirketlerin teknoloji stratejilerinin uluslar arası piyasalara entegre olabilmesi, ülkelerin teknoloji yaratabilme veya teknoloji transfer gücüne bağlıdır. Teknoloji yaratmak, ülkenin kamu ve özel sektör -üniversiteler dahil - beyin sermayesinin niteliğine bağlı iken, teknoloji transferi ülke şirketlerinin ve kamunun finansal öz kaynakları ve uluslararası piyasalardaki kredibilitesi ile orantılıdır. Şirketlerin teknolojisinin gelişmesi ar-ge departmanın buluş yeteneği yanında, üretim yeterliliğine, finansal ve pazarlama desteği ile insan kaynaklarının yaratıcılığa önem veren politikalarında yatar.

İÇERİK
Şirketlerimiz Niçin Yeni Teknoloji Bulmak, Geliştirmek veya En Son Çare Satınalmak Zorundadır?
Teknoloji Yönetiminin Ürün Ve Yöntem Açısından Ne Önemi Vardır?
Teknoloji Gelişimi Bu Kadar Hızlıyken, Teknoloji Yatırımlarını Nasıl Değerlendireceğiz?
Inovasyon Yönetimi Nasıl Gerçekleştirilir SEMİNER SONUCUNDA teknoloji ve INOVASYON yönetim başarısı ŞİRKETLERİN rekabet gücünü OECD ülkeleri seviyesine taşımaktadır.Küreselleşen dünyada ŞİRKETLER, teknoloji yaratan ve teknoloji kullanan olmak üzere ikiye ayrılmaktadır.Batı hızla teknoloji yoğun sektörlere kayarken, emek yoğun sektörlerin katma değeri hızla düşmektedir.Gelişmiş ülkelerde hizmet sektöründeki istihdam sanayide çalışan kesime göre hızla artarken, beyin gücü artık bir entellektüel sermaye olarak algılanmakta ve dünya beyinler arası rekabet yarışı pistine dönüşmektedir.Sektörel bazda teknoloji transferi yaparken uluslar arası ortaklar ile yeni pazarlara erişme stratejisi ile teknoloji Ve ınovasyon yönetiminde uzmanlaşma derecesi konusunda farkındalık sağlanacaktır.

SÜRE

1 Gün
KİMLER KATILMALI

Orta ve üst kademe yöneticiler, teknik kadro.

KAİ-ZEN

TRAINER: CAHİT GÜNAYDIN

KAİZEN

AMAÇ

Japon iş düşüncesinin temelini oluşturan aşağıdaki kaizen ilkeleri paralelinde uygulayarak yönetim kalitesini geliştirmektir.
1. Problemi kabul edin
.2. Çok para gerektirmeyen projeleri seçin.
3. Önce "bizim" problemlerimize bakın "Onlarınkine" değil,
4. Tek ölçü ekonomik çıkar olmamalıdır.
5. Önceliği saptayın. Projeyi kalite, maliyet, dağıtım vs. ilkelerine dayalı olarak yürütün.
6. Planla, yap, kontrol et, harekete geç (PDCA) çevrimin izleyin.
7. Doğru çözüm araçlarını kullanın.

İÇERİK

DAVRANIŞ BİÇİMİNDE KAİZEN ETKİSİ SAĞLAMAKTIR.İşletmelerde yaşanılan aşağıdaki tavırlarda;
OLUMSUZ TAVIR ALMA
Bunun üzerinde çalışamayacak kadar çok meşgulüm.
İyi bir fikir fakat zaman uygun değil.
Bütçede yok.
Teori, uygulamadan farklıdır.
Senin başka işin yok mu?
Bence bu söylediğin şirket politikasına uymaz.
DAHA OLUMSUZ TAVIR ALMA
Bu bizim işimiz değil, bırakalım da onu başkası düşünsün.
Sen işinden memnun değil misin?
Bu yeni bir şey değil, onu herkes biliyor zaten.
Bunu yapmasak bile sonucu biliyoruz.
Onun sorumluluğunu alacak durumda değilim.
Daha iyi bir fikrin yok mu?

SÜRE
1 Gün

SÜREÇ YÖNETİMİ

TRAINER : CAHİT GÜNAYDIN
SÜREÇ YÖNETİMİ

İŞ SÜREÇLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ VE YENİDEN TASARIMI

AMAÇ

Süreç yapılandırma ve iyileştirme yoluyla: Operasyonel verimsizlikleri gidermek, Maliyetleri azaltmak, Rekabet gücünü artırmak,Ürün hatalarını azaltmak.Küresel rekabet ortamında hayatta kalabilme ve piyasa taleplerine hızlı çözümler üretmenin temel koşulu rekabet dinamiklerine sahip olmaktır. Bu rekabet dinamiklerin inin en önemlilerinden biri ise iş yapış tarzındaki farklılaşmadır. Amacına uygun iş süreç tasarımları sayesinde müşteri İstek ve beklentilerine cevap veren ürünler üretilir, üretim maliyetleri azaltılır, operasyonel verimsizlikler giderilir, çalışma motivasyonu artırılır ve bunların doğal sonucu olarak finansal göstergelerde olumlu yönde gelişmeler sağlanır.Özellikle müşteri taleplerinin giderek artması firmaların iş yapış tarzını gözden geçirmesi ve teknolojiyi daha etkin ve yaygın kullanması sonucunu doğurmaktadır.Tüm bu gelişmeler firmaların faaliyet alanlarına giren konulardaki işleri tekrar sorgulamaya sevketmekte ve "daha iyi nasıl yaparım?" sorusu üzerine yoğunlaşmasına neden olmaktadır.


İÇERİK

İş süreçlerinin yapılandırılması 6 ana adımdan oluşmaktadır:1. Sorunlu alanların tespit edilmesiBu adımda müşteri istek ve beklentileri dikkate alınarak problemli alanlar firma çalışanları ile yapılan workshoplar ve müşteri geribildirimleri doğrultusunda tespit edilir. 2. Süreç adımlarının belirlenmesiTespit edilen problemli alanlardaki süreçlerin ve faaliyetlerin adımları belirlenir.3. Süreç analiziSüreç iyileştirme teknikleri yardımıyla süreçlerde yaşanan problemlerin kaynağına inilerek kök neden tespit edilmeye çalışılır.4. Süreç iyileştirmeProblem Kaynağının ortadan kaldırılmasına yönelik önerilen hedef yapılar alternatifli olarak ortaya konulur ve firma yönetimi ile paylaşılır. 5. DokümantasyonÖnerilen yeni iş yapış tarzında, firma yönetimi ile mutabakat sağlanmasını müteakip süreçler dokümante edilerek yürürlüğe girer. 6. Uygulama etkinliğinin takibiYeni iş yapış tarzının uygulamaya girdikten sonraki performansının takip edilmesi ve gerekli önlemlerin alınması Konusunda gerekli destek sağlanır.SÜREÇ YÖNETİMİ İLE Sağlanacak faydalar
Müşterinin sesi ile sürecin sesi arasında ahengin sağlanması
Süreçlerin kritik kontrol noktalarının bilinmesi ve performansının ölçümlenmesi
Süreç maliyetlerinin takip edilebilmesi
Sürekli iyileştirme alt yapısının oluşturulması
Yönetimde liderlik ve şeffaflık ilkelerinin hayata geçirilmesi
Operasyonel verimsizliklerden kaynaklanan maliyetlerin azaltılması
Çalışan memnuniyetinin artması
Sunulan hizmet ve ürün kalitesinin sürekli artma
Masrafların azalması
Sorunlu alanların tespit edilmesi
Süreç adımlarının belirlenmesi
Süreç analizi
Süreç iyileştirme
Dökümantasyon ve uygulama
Uygulama etkinliğinin takibi

KİMLER KATILMALI: ORTA KADEME YÖNETİCİLER, MÜHENDİSLER, SÜREÇ İÇİNDEKİ HERKES

KURUMSAL YÖNETİŞİM

TRAINER: CAHİT GÜNAYDIN 2008

KURUMSAL YÖNETİŞİM VE İTİBAR MODELİ


AMAÇ

Kurumsallaşma süreç yönetim modeli 7 PLATİN İLKESİ ve PETER DRUCKER “ailenin amacı şirkete hizmet etmek olduğu sürece her ikisinin de sürekliliği sağlanır. Ne zaman ki şirket aileye hizmet etmeye başlar, o zaman ikisinin de sonu olmaz" sözünün irdelenmesidir. KURUMSALLAŞAMAMA AYSBERG inin denizin altındaki kısmının yönetim danışmanın KELEBEK ETKİSİ ile işaret etmesi veya en azından kurumsallaşmanın gereğinin farkında olunmasını sağlamaktır.

İÇERİK

Kurumsal yönetişim İlkeleri-AİLE ANAYASA UYGULAMASI-GERÇEK BİR KURUMSALLAŞMA ÖRNEĞİ ÜÇ ANA BÖLÜMDE İNCELENECEKTİR.KSYM baz alınarak KURUMSALLAŞMAK YA DA *** workshop (of to be or not to be) kapsamında kurumsallaşma sürecinin STRATEJİK yol haritasını çizmektir…

SÜRE
1 Gün

KİMLER KATILMALI
Yönetim Kurulu üyeleri, aile fertleri ve üst yöneticiler, ortaklar.